“For lille til HR – for stor til at undvære” kombinerer de forskellige kurser, værktøjer og andre kompetencer, jeg tilbyder, og integrerer disse i virksomhedens dagligdag. Konceptet er, at jeg deltager i dagligdagen i en periode ved for eksempel at være “ansat” 1-2 dage om ugen.
Tiden i virksomheden benyttes typisk til opgaver som f.eks.:
- Coaching af direktør og ledere
- Træning i den coachende lederstil
- Deltagelse ved og træning i medarbejder-/udviklingssamtaler
- Deltagelse i møder som procesfacilitator
- Forberedelse af præsentationer
- Træning i præsentationsteknik
- Udarbejdelse af mindre IT-ledelsessystemer
- Konfliktforebyggelse og -løsning
- Forberedelse af og deltagelse i vanskelige samtaler
- Rekruttering og ansættelse af nye medarbejdere
- Udarbejdelse af retningslinier for modtagelse af nye medarbejdere
- Assistance ved udarbejdelse af personalehåndbøger
- Koordinering af sociale arrangementer
Virksomheden og ledelsen modtager således lige netop den rådgivning og den støtte, som er nødvendig i den aktuelle situation.